Jag höjde musiken

Och jag ler, benen vill dansa, kroppen vill ta olika rörelse till musiken, det är just nu Abba som sjunger, take a chance on me. Jag älskar livet, jag älskar alla ni, jag tänkte skriva underbara monster men jag tror att någon skulle ta illa vid sig. Alla vill inte definieras som underbart monster. Visst?

Jag är ett underbart monster. Vem behöver samvete, när man har hög moral? Okej, min moral är inte fläckfri, inte helt, men min strävan att hjälpa och göra gott är uppriktig. Mitt behov av följa regler och lagar är högt.

Precis klar med ett läkarbesök på onkologen. Min tolkning att det är 20% som inte cancer kommer tillbaka till var rimlig tyckte han. Säger han det för att ge mig framtidstro? Spelar det någon roll, jag behöver bara tro på det. Inte ”bara” förstås 😉 Han kände inga förändringar.

Jag ska träffa min fader konungen idag med sin drottning, min bror Daniel och min bästa faster. Det ska bli väldigt trevligt.

Mot oändligheten och vidare!

Varför gå i lera och sörja?

När man kan gå på is och ha det glatt!

Publicerat av

livspartiklar

Jag är Maria, jag älskar livet. Prata gärna med mig! :)

Lämna en kommentar